• 0722 - 39 69 59
  • info@descarc.ro

Acte necesare pentru înscrierea la pensie pentru limită de vârstă

Acte necesare pentru înscrierea la pensie pentru limită de vârstă

Cererea de pensionare, însoţită de actele doveditoare, se depune la casa de pensii competentă teritorial în funcţie de domiciliul solicitantului, începând cu data îndeplinirii condiţiilor de pensionare.

Solicitantul poate fi persoana îndreptăţită, tutorele acesteia, curatorul acesteia, persoana căreia i s-a încredinţat sau i s-a dat în plasament copilul minor, precum şi mandatarul, desemnat prin procură specială, în situaţia în care este mandatat şi să încaseze drepturile de pensie.

Prin domiciliul persoanei solicitante se înţelege locul unde o persoană îşi are locuinţa statornică sau principală şi se dovedeşte cu actul de identitate.

Actele necesare pentru înscrierea la pensie pentru limită de vârstă sunt:

  • cerere tip pentru înscrierea la pensie ;
  • carnetul de muncă (original şi copie);
  • carnetul de muncă pentru membrii CAP (original şi copie);
  • carnetul de asigurări sociale pentru agricultori (original şi copie);
  • alte acte prevăzute de lege privindvechimea în muncă sau vechimea în serviciu realizată;
  • actele de stare civilă ale solicitantului: BI/CI, certificat de naştere şi de căsătorie (original şi copie);
  • livretul militar (original şi copie);
  • diploma de absolvire a învăţământului universitar (original şi copie) şi adeverinţa din care să rezulte durata normală, perioada studiilor şi faptul că acestea au fost urmate la zi;
  • dovada echivalării de către statul român a cursurilor desfăşurate în cadrul unor instituţii de învăţământ universitar din străinătate;
  • adeverinţa privind sporurile cu caracter permanent reglementate prin lege sau prin contractul colectiv/individual de muncă (original);
  • adeverinţa privind condiţiile de muncă deosebite, speciale şi/sau alte condiţii (original);
  • procura specială , pentru mandatar (original şi copie);
  • acte pentru dovedirea calităţii de beneficiar al Decretului-lege nr.118/1990 , republicat, şi/sau al Legii recunoştinţei faţă de eroii-martiri şi luptătorii care au contribuit la victoria Revoluţiei române din Decembrie 1989, precum şi faţă de persoanele care şi-au jertfit viaţa sau au avut de suferit în urma revoltei muncitoreşti anticomuniste de la Braşov din noiembrie 1987 nr. 341/2004, cu modificările şi completările ulterioare;
  • adeverinţă care să ateste perioadele de activitate realizate după data de 1 ianuarie 2011 (original);

Procura speciala urmeaza sa fie emisa in urmatoarele conditii :

  • Pentru cetatenii straini cu domiciliul in strainatate, procura speciala poate fi eliberata pe teritoriul statului de domiciliu, dupa cum urmeaza:
    • in cazul statelor semnatare ale Conventiei de la Haga procura este valabila numai daca este insotita de apostila eliberata de catre autoritatea competenta, potrivit legislatiei nationale a statului de la care emana documentul;
    • in cazul statelor cu care Romania are incheiate tratate sau conventii de asistenta juridical bilaterala in acest domeniu, procura este valabilafara nici o alta formalitate.
  • Pentru cetatenii romani cu domiciliul in strainatate, procura speciala poate fi eliberata pe teritoriul statului de domiciliu in conditiile prevazute mai sus, precum si de misiunile diplomatice sau de oficiile consulare ale Romaniei
  • Atat pentru cetatenii straini, cat si pentru cetatenii romani este valabila procura speciala emisa de notarii publici de pe teritoriul Roamaniei.
  • Procura speciala trebuie sa contina urmatoarele documente:

-numele, prenumele, cetatenia, data si locul nasterii, domiciliul si actul de identitate ale titularului dreptului la pensie;

-numele, prenumele, datele de identificare ale mandatarului;

-obiectul mandatului( intocmirea dosarului de pensie, deschiderea contuluicurent personal, incasarea pensiei pentru plati restante, semnarea extrasului de cont);

-precizarea ca mandatarul are obligatiile ce revin titularului, inclusive cea de a anunta in termen casei de pensiiiorice schimbare intervenita in situatia titularului , de natura sa modifice sau sa inceteze dreptul la pensie.

Procura speciala care nu este emisa in limba romana, precum si apostila ( cand este cazul) vor fi traduse si legalizate.

Procura este valabila 18 luni.


Actele se depun la sediul Casei Judetene de Pensii din județul dumneavoastră.

Contractul de partaj

Partajul se poate realiza la notariat, prin contract de partaj, atunci când coproprietarii se înţeleg asupra cotei-părţi ce va reveni fiecăruia. După realizarea actului de partaj, fiecare parte devine proprietară exclusivă asupra unei părţi determinate sau asupra unui bun dintre cele care au format obiectul coproprietăţii.

Contractul de partaj notarial se poate realiza în câteva zile, spre deosebire de partajul în instanță, și cuprinde următoarele etape:

1. Părțile vin la notariat pentru a depune actele necesare (vedeți rubrica de mai jos) și completează cererea de eliberare a extrasului de carte funciară pentru autentificare;

2. În 2-3 zile, după ce biroul notarial obține extrasul de carte funciară de la OCPI, pățrile pot veni la notariat pentru semnarea contractului.

3. Notarul public înscrie contractul de partaj în cartea funciară în aceeași zi sau în ziua următoare autentificării contractului.

Acte necesare partaj bun imobil

  • acte de identitate părţi;
  • acte de proprietate asupra imobilului ce face obiectul partajului (după caz: contract vânzare-cumpărare, contract de donaţie, proces-verbal de predare-primire, act vânzare-cumpărare autentificat, sentinţă/decizie civilă definitivă şi irevocabilă, titlu de proprietate, certificat de moştenitor etc.);
  • certificate fiscale pe numele fiecăruia dintre coproprietari, eliberate de Administraţia Financiară competentă, din care să rezulte că aceștia sunt la zi cu plăţile către Stat. Administraţia Financiară competentă este cea la care se plăteşte impozitul anual pentru imobilul respectiv. Certificatul fiscal este valabil numai până la sfârşitul lunii în curs.
  • documentaţia cadastrală a bunului imobil (fişa bunului imobil şi planul de amplasament, respectiv planul releveu), întocmită de un expert cadastral autorizat;
  • extrasul de carte funciară se obţine prin intermediul biroului notarial şi este valabil 10 zile lucrătoare de la data înregistrării cererii;
  • în cazul apartamentelor, adeverinţa eliberată de asociaţia de proprietari sau locatari care sa arate că proprietarii sunt la zi cu datoriile faţă de aceasta (întreţinere, cheltuieli, reparaţii, cheltuieli comune etc.).
  • în cazul terenurilor, certificat de urbanism;

Partajarea bunurilor în mod amiabil, prin contract notarial de partaj este mult mai avantajoasă datorită costurilor mai mici și a duratei procedurii față de partajul în instanță.

Acte necesare la Direcția Pașapoarte

Documente necesare pentru eliberarea paşaportului copilului minor (sub 14 ani)

  • certificatul de naştere al minorului, în original;
  • actele de identitate ale părinţilor sau al unuia dintre părinţi, al reprezentantului legal sau, după caz, al persoanei împuternicite, aflate în termen de valabilitate, în original;
  • dovada achitării taxelor pentru emiterea paşaportului, în original;
  • după caz, procură specială sau declaraţia de acord a celuilalt părinte în original, hotărârea judecătorească de încredinţare a minorului, rămasă definitivă şi irevocabilă, hotărârea judecătorească prin care instanţa a suplinit acordul celuilalt părinte, rămasă definitivă şi irevocabilă sau, pentru cererile formulate de părintele supravieţuitor sau persoana împuternicită de acesta, actul de deces al celuilalt părinte, în original;
  • documente emise de instituţia care organizează studiile sau concursul, documente emise ori avizate de o autoritate administrativă română cu competenţe în domeniu sau, după caz, documente emise ori avizate de o autoritate medicală română, din care să rezulte perioada şi statul sau statele în care se vor desfãşura studiile, concursurile oficiale ori tratamentul medical, numai pentru cererile formulate de părinte conform art. 7 alin. 1 lit. e) din H.G. nr. 94/2006 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Legii nr. 248/2005 (citiţi detalii mai sus), ori pentru cele formulate de persoana împuternicită de acesta, potrivit art. 7 alin. 1 lit. h) din acelaşi act normativ, în original;
  • paşaportul anterior al minorului, dacă există.

NOTE:

1. Prezenţa minorului este obligatorie la direcția pașapoarte pentru depunerea documentelor pentru eliberarea paşaportului, însă acesta nu poate depune personal documentele, ci doar prin părinţi/părinte/reprezentant legal/persoana împuternicită;

2. La depunerea cererii, minorului i se preiau impresiunile digitale şi imaginea facială (minorii cu vârsta sub 6 ani sunt exceptaţi de la obligaţia de furnizare a impresiunilor digitale);

3. Declaraţiile sau, după caz, procurile speciale autentificate de autorităţile străine vor fi însoţite de o traducere legalizată şi trebuie să îndeplinească următoarele condiţii pentru a putea fi utilizate în faţa autorităţilor străine:

  • se apostilează documentele eliberate de autorităţile statelor semnatare ale Convenţiei de la Haga (Albania, Africa de Sud, Andorra, Antigua și Barbuda, Argentina, Armenia, Australia, Austria, Azerbaidjan, Bahamas, Barbados, Belgia, Belize, Belarus, Bosnia – Hertegovina, Botswana, Brunei, Bulgaria, China (Hong Kong), China (Macao), Columbia, Cook Islands, Costa Rica, Croația, Cipru, Cehia, Dominica, Ecuador, Estonia, Elveția, El Salvador, Fiji, Finlanda, Franța, Germania, Grecia, Grenada, Honduras, India, Irlanda, Israel, Italia, Japonia, Kazahstan, Kyrgyzstan, Lituania, Letonia, Lesoto, Liberia, Liechtenstein, Luxemburg, F.R.I. Macedonia, Malawi, Malta, Mauritius, Marea Britanie și Irlanda de Nord, Marshal Island, Mexic, Monaco, Muntenegru, Namibia,Norvegia, Niue, Noua Zeelanda, Oman, Olanda, Panama, Polonia, Portugalia, Romania, Rusia, Saint Lucia, Saint Vincent and the Grenadines, St. Kitts and Nevis, Samoa, San Marino, Serbia, Seychelles, Slovacia, Slovenia, Spania, Surinam, Swaziland, Statele Unite ale Americii, Suedia, Tonga, Triniadad si Tobago, Turcia, Ucraina, Ungaria, Venezuela);
  • sunt scutite de supralegalizare, apostilare sau de orice altă formalitate, documentele eliberate de autorităţile statelor cu care România a încheiat tratate de asistenţă judiciară, potrivit prevederilor cuprinse în aceste tratate;
  • se supralegalizează documentele care nu se încadrează în categoriile prevăzute mai sus, în baza art. 62 din Legea nr. 105/1992 cu privire la reglementarea raporturilor de drept internaţional privat.
  • hotărârile judecătoreşti pronunţate în străinătate trebuie să îndeplinească condiţiile prevăzute de lege pentru recunoaştere şi punere în executare.

4. Orice act pentru care s-a făcut mențiunea „în original” trebuie prezentat sub această formă, ceea ce înseamnă inclusiv că nu se poate folosi, în cazurile respective, un document trimis prin fax sau e-mail, scanat sau imprimat.

Reducere de 30% la prima descărcare?

X
0
    0
    Coș
    Coșul este golMagazin