Descriere
Solicitarea informațiilor de interes public se face în baza Formularului pentru solicitare în baza Legii nr. 545 / 2001 disponibil în secțiunea Modele de cereri /formulare tipizate.
Responsabil pentru funizarea informațiilor solicitate în baza Legii 544 / 2001 luați legătura la telefon 0725 552 095 sau email ramo@ramo.ro.
Solicitările de informații de interes public pe care RAMO are obligația să le comunice la cerere se pot efectua în scris, verbal sau electronic.
Solicitarea scrisă a informațiilor de interes public
Pentru ca procesul de comunicare al informației de interes public să fie cât mai transparent și eficient, solicitantul are obligația să formuleze cererea care trebuie să cuprindă următoarele elemente:
- denumirea RAMO;
- informația solicitată, astfel încât să permită RAMO identificarea informației de interes public;
- numele, prenumele și semnătura solicitantului, precum și adresa la care se solicită primirea răspunsului;
Modalitatea de transmitere a răspunsului
Formularul-tip cerere de informații de interes public va fi afișat pe pagina de internet a RAMO și va fi distribuit, la cerere, persoanelor interesate, de persoana cu atribuții în aplicarea Legii nr.544/2001, desemnată prin decizie a directorului general.
Informațiile de interes public pot fi solicitate și comunicate și în format electronic, la adresa ramo@ramo.ro.
Solicitarea de informații de interes public sau reclamația administrativă se poate transmite prin mijloace electronice.
Informațiile de interes public solicitate în scris vor fi comunicate în formatul precizat în cererea solicitantului, respectiv în scris, în format electronic sau hârtie.
Dacă informațiile de interes public solicitate sunt disponibile în format editabil, la cererea solicitantului, acestea vor fi furnizate şi în acest format. Lipsa semnăturii olografe de pe solicitarea de furnizare a informațiilor de interes public transmise în format electronic nu poate constitui un motiv de nefurnizare a informațiilor solicitate.
Termenele pentru comunicarea în scris a unui răspuns solicitanților de informații de interes public sunt cele prevăzute de Legea nr. 544/2001, cu modificările și completările ulterioare, și anume:
- 10 zile, pentru comunicarea informației de interes public solicitate, dacă aceasta a fost identificată în acest termen;
- 10 zile pentru anunțarea solicitantului că termenul prevăzut la lit. a) nu a fost suficient pentru identificarea informației solicitate;
- 30 de zile pentru comunicarea informației de interes public identificate peste termenul prevăzut la lit. a);
- 5 zile pentru transmiterea refuzului de comunicare a informației solicitate și motivarea refuzului.
Termenele prevăzute mai sus se calculează de la data înregistrării solicitării.
Cererile de solicitare a informațiilor de interes public, indiferent de modul în care au fost formulate, se înregistrează, de îndată, la persoana responsabilă de informarea publică directă în Registrul pentru înregistrarea solicitărilor și răspunsurilor privind accesul la informațiile de interes public şi pentru gestionarea procesului de acces la informații de interes public
7643 de recenzii pentru Cerere – liberul acces la informatiile de interes public