Mobil
Descarca 112 | Depune 112 | Verifica 112 | COR 2014 | CAEN 2014 | Cod Fiscal 2015 | Revisal     Notificare prin email  Notificare prin facebook  Notificare prin Google Plus  Notificare prin twitter  Notificare prin RSS  Notificare Calendar Obligatii fiscale prin Google Calendar/SMS         Useri online Online: 1
   

Noutati
Cine depune declaratia 392?
17 februarie 2015

 
    Acasa   Programe Noutati Legislatie TVA Fiscalitate Salarizare Contabilitate Diverse Documente Intrebari?  
 
Firmele, obligate sa aiba case de marcat cu jurnal electronic si legatura ANAF
Publicat: 29 decembrie 2014


Ordonanta de urgenta în baza careia firmele vor fi obligate sa utilizeze case de marcat dotate cu jurnal electronic si conectate la o baza de date a ANAF, anuntata la începutul lunii, a fost aprobata, marti, de Guvern, în acelasi timp fiind amânata o decizie privind introducerea loteriei fiscale.

"Este vorba de autorizarea caselor de marcat electronice pe grupe de contribuabili si introducerea în sarcina utilizatorilor a obligatiei de a asigura conectarea la distanta a aparatelor de marcat electronice fiscale în vederea transmiterii de date fiscale catre ANAF", a precizat purtatorul de cuvânt al Guvernului, Corneliu Calota.

La începutul lunii decembrie, Ministerul Finantelor a anuntat ca firmele nu îsi vor mai putea dota casele de marcat nu vor mai fi dotate cu role de hârtie pentru pastrarea istoricului de tranzactii, ci cu un jurnal electronic conectat la un server central al autoritatii fiscale, fiind însa pastrata rola de hârtie pe care va fi tiparit bonul fiscal pentru cumparatori.

Calendarul prezentat atunci stabilea perioade tranzitorii pentru dotarea cu astfel de case de marcat, respectiv 180 de zile de la intrarea în vigoare a actului normativ pentru firmele care au calitatea de mari contribuabili, 210 zile de la intrarea în vigoare a actului normativ pentru contribuabilii mijlocii si 390 de zile de la intrarea în vigoare a actului normativ pentru micii contribuabili.

Ministerul arata ca avantajul pe care noul sistem de aparate de marcat dotate cu jurnal electronic îl aduce comerciantilor este eliminarea costurilor cu achizitia rolelor de hârtie (economia medie/an/aparat în exploatare ≈ 150 euro) si spatiile de depozitare a acestora, pentru o perioada de 2 ani.

Ion Radu, directorul de dezvoltare al Danubius Exim, cel mai mare importator si distribuitor de case de marcat din România, a declarat însa agentiei MEDIAFAX ca proprietarii de magazine vor avea costuri mari odata cu trecerea la casele de marcat dotate cu jurnal electronic, daca datele se vor transmite la ANAF în timp real, modulul de comunicatie GPRS dublând costul unei case de marcat, la aproape 300 de euro.

Ministerul si-a mai anuntat intentia de a înfiinta o loterie fiscala online pentru detinatorii de bonuri fiscale, care va permite persoanelor care detin bonuri fiscale sa introduca o serie de informatii obligatorii cuprinse în bonul fiscal pe care îl detin, în vederea obtinerii dreptului de a participa la o tragere la sorti lunara cu premii în bani.


Sursa: mediafax.ro
casa, marcat, jurnal, electronic, ANAF





Top accesari azi

Persoanele fizice din toata tara isi pot verifica electronic situatia fiscala. Cum functioneaza sistemul...[4]

Noutati in privinta informatizarii ANAF...[4]

Modificarile Codului Fiscal au fost publicate in Monitorul Oficial. Vezi care sunt principalele schimbari din Noul Cod...[3]

Reinnoirea Certificatelor digitale pentru semnatura electronica ...[3]

Obligatii declarative cu termene in luna ianuarie 2013 ...[2]

Astazi, 6 februarie 2015 termen limita pentru 092...[2]

Declaratia 311 - documentar fiscal ...[2]

Cursuri valutare pentru calcularea plafoanelor privind TVA utilizate in anul 2013 ...[2]

Cine depune declaratia 392?...[2]

Noutati OMFP 1802/2014: Evidentierea distincta in categoria imobilizarilor corporale a activelor biologice productive...[2]

Procedura de angajare a raspunderii solidare ...[2]

Ordin privind valoarea sumei lunare indexate care se acordă sub forma de tichete de cresa pentru semestrul II al anului 2012...[2]

ANAF a publicat cele 18 intrebari la care ai de raspuns daca vrei sa iti inregistrezei firma in scopuri de TVA ...[2]

De maine se aplica noi reguli privind tariful de risc pentru accidente de munca si boli profesionale...[2]

Luni, 25 martie 2013 inclusiv, termen limita pentru depunerea formularului 101...[2]

Vineri, 7 iunie 2013, termen pentru Declaratia 092 ...[1]

Grapini: Se va renunta la obligatia TVA la incasare pentru firmele cu pana la 500.000 de euro. S-au creat distorsiuni in piata ...[1]

OMFP 1802/2014: Tratamentul contabil aplicabil pentru modificarea politicilor contabile...[1]

Retinerea la sursa a impozitului pe venit si a contributiilor sociale ...[1]

In atentia contribuabililor care au optat pentru plati anticipate privind impozitul pe profit! ...[1]