Mobil
Descarca 112 | Depune 112 | Verifica 112 | COR 2014 | CAEN 2014 | Cod Fiscal 2015 | Revisal     Notificare prin email  Notificare prin facebook  Notificare prin Google Plus  Notificare prin twitter  Notificare prin RSS  Notificare Calendar Obligatii fiscale prin Google Calendar/SMS         Useri online Online: 2
   
 
    Acasa   Programe Noutati Legislatie TVA Fiscalitate Salarizare Contabilitate Diverse Documente Intrebari?  
 
Noi reguli pentru firmele cu peste 20 de salariati
Publicat: 11 decembrie 2013


Un nou proiect de hotarare propus de Ministerul Muncii dar care nu a fost postat pe site-ul institutiei pana miercuri stabileste o procedura de informare si consultare a angajatilor (din firmele cu peste 20 de angajati) cu privire la activitatea firmei. Aceasta va fi pusa in practica de anumite persoane desemnate sa ii reprezinte pe salariati, proiectul fiind dezbatut pe 6 decembrie, in cadrul Comisiei de Dialog Social constituita la nivelul Ministerului Muncii.

De asemenea, reprezentantii angajatilor ar urma sa aiba aceleasi drepturi cu cei din conducerea firmei si prin urmare vor putea primi indemnizatii de sedinta si dividende.

"Potrivit noului proiect, sindicalistii sau angajatii trebuie sa desemneze persoane care sa se consulte cu managementul in privinta activitatii firmei. Totusi, documentul nu specifica exact daca aceste persoane trebuie sa fie sau nu membri de sindicat. In plus, se vor acorda niste plati suplimentare sindicalistilor pentru activitatea de informare si consultare a angajatilor, Am fost socati de acest proiect. Cerem de urgenta retragerea proiectului, pentru ca vor fi afectate 26.000 de intreprinderi care au un mare potential in economie", a declarat marti presedintele CNIPMMR in cadrul unei conferinte.

Ce se mai spune in Proiect:
- Cheltuielile organului de reprezentare sunt suportate de catre companie, care pune la dispozitia membrilor organului resursele financiare si materiale necesare care sa le permita sa isi indeplineasca misiunea in mod corespunzator

- Angajatorii urmeaza sa suporte cheltuielile de organizare a reuniunilor, de sejur si de deplasare pentru membrii organului de reprezentare.

- Angajatorii ar putea fi obligati sa puna la dispozitia reprezentantilor salariatilor agenda sedintelor organului de administrare, organului de conducere si de control, precum si copiile tuturor documentelor transmise adunarii generale a actionarilor, dupa caz, cu cel putin trei zile lucratoare inainte.
- Obiectivele se refera in special la structura, situatia economica si financiara, evolutia probabila a activitatilor, a productiei si a vanzarilor, la situatia si la evolutia probabila a ocuparii fortei de munca, a investitiilor, precum si la schimbarile substantiale privind organizarea, introducerea unor noi metode de lucru sau a unor noi procedee de productie, la transferuri de productie, fuziuni, reduceri de capacitate sau inchideri de intreprinderi, unitati sau parti importante din acestea, precum si la concedierile colective.

Sursa: hotnews.ro
reguli, firme, peste, 20, angajati, salariati





Top accesari azi

Determinarea plafonului pentru TVA la încasare...[4]

Modificarea Legii Contabilitatii prin Ordonanta de urgenta nr. 79 din 10 decembrie 2014 – partea a II-a...[4]

Cine intocmeste si depune Situatiile financiare anuale încheiate la 31 decembrie 2013 pana la 30 mai 2014 ...[4]

Noutati OMFP 1802/2014: Tratamentul contabil al stimulentelor acordate la incheierea sau renegocierea unor contracte-preluarea prevederilor interpretarii SIC 1...[3]

Modificarea Legii Contabilitatii prin Ordonanta de urgenta nr. 79 din 10 decembrie 2014 – partea a III-a...[3]

Obligatiile fiscale ale platitorilor de venituri cu regim de retinere la sursa...[3]

Modificarea Legii Contabilitatii prin Ordonanta de urgenta nr. 79 din 10 decembrie 2014 – partea I...[3]

Program de asistenta pentru generarea numarului de evidenta a platii ...[3]

Noutati OMFP 1802/2014: Clarificari privind clasificarea datoriilor in curente si necurente (preluarea prevederilor IAS 1)...[3]

Modificarea unor formulare fiscale privind impozitul pe venit ...[2]

ANAF a publicat in Ordinul privind angajarea raspunderii in solidar a administratorilor care au provocat insolventa unei firme. Vezi ce va urmari Fiscul la co...[2]

Ordin privind valoarea sumei lunare indexate care se acordă sub forma de tichete de cresa pentru semestrul II al anului 2012...[2]

Termenul de depunere a declaratiilor fiscale pentru obligatiile aferente lunii noiembrie 2014 – este 22 decembrie 2014 ...[2]

Procedura reinnoirii Certificatelor digitale pentru semnatura electronica ...[2]

Obligatii declarative cu termene in luna DECEMBRIE 2012...[2]

Inregistrarea fiscala a contribuabililor nerezidenti care desfasoara activitate in Romania prin unul sau mai multe sedii permanente ...[2]

Finantele: Firmele care opteaza pentru sistemul TVA la incasare in 2014 ​vor calcula cifra de afaceri pentru stabilirea plafonului de 2,25 mil. lei incluzand ...[2]

Joi, 28 februarie 2013, termen unic pentru Declaratia 205 ...[2]

Casa de marcat va avea jurnal electronic în loc de rola. Platitorii de taxe-premiati lunar prin loterie...[2]

Comunicarea pro-ratei la Fisc (termen limita: 25 ianuarie 2013)...[2]