Mobil
Descarca 112 | Depune 112 | Verifica 112 | COR 2014 | CAEN 2014 | Cod Fiscal 2015 | Revisal     Notificare prin email  Notificare prin facebook  Notificare prin Google Plus  Notificare prin twitter  Notificare prin RSS  Notificare Calendar Obligatii fiscale prin Google Calendar/SMS         Useri online Online: 1
   
 
    Acasa   Programe Noutati Legislatie TVA Fiscalitate Salarizare Contabilitate Diverse Documente Intrebari?  
 
Precizari privind esalonarea la plata a obligatiilor fiscale (Ordonanta 12/2013)
Publicat: 07 mai 2013


In Monitorul Oficial, Partea I, nr. 127/8.03.2013, a fost publicata Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 12/2013 pentru reglementarea unor masuri financiar-fiscale si prorogarea unor termene.

In documentarul de mai jos, reluam, in sinteza, principalele modificari si completari care au fost aduse Ordonantei de Urgenta a Guvernului nr. 29/2011 privind reglementarea acordarii esalonarilor la plata.


• Prevederile OUG nr. 29/2011 privind esalonarea la plata se vor aplica si pentru obligatiile fiscale preluate de Agentia Nationala de Administrare Fiscala (ANAF) de la alta autoritate publica ca urmare a transferului de competenta, in situatia in care aceasta are loc pe perioada derularii unei esalonari la plata.

• In cazul in care suspendarea executarii actului administrativ fiscal inceteaza dupa data comunicarii unei decizii de esalonare, contribuabilul poate solicita includerea in esalonare a obligatiilor fiscale ce au facut obiectul suspendarii, precum si a obligatiilor fiscale accesorii aferente. In acest scop, organul fiscal competent comunica contribuabilului o instiintare de plata privind obligatiile fiscale individualizate in acte administrative pentru care a incetat suspendarea executarii, precum si deciziile referitoare la obligatiile de plata accesorii aferente.

• A fost instituita posibilitatea de retragere a cererii de acordare a esalonarii. Cererea poate fi retrasa de contribuabil pana la emiterea deciziei de esalonare la plata sau a deciziei de respingere. Prin retragerea cererii, contribuabilul nu pierde dreptul de a depune o noua cerere.

• A fost introdusa posibilitatea ca la cererea temeinic justificata a contribuabilului, organul fiscal competent sa poata aproba prelungirea termenului de constituire a garantiilor cu cel mult 30 de zile.

• Mentinerea valabilitatii esalonarii la plata se va face si cu respectarea urmatoarelor conditii:

- sa se achite, in termen de cel mult 30 de zile de la data comunicarii instiintarii de plata, obligatiile fiscale stabilite in acte administrative fiscale ce au fost suspendate in conditiile art. 14 sau 15 din Legea nr. 554/2004, cu modificarile si completarile ulterioare, si pentru care suspendarea executarii actului administrativ fiscal a incetat dupa data comunicarii deciziei de esalonare la plata, cu exceptia situatiei in care contribuabilul a solicitat esalonarea acestor sume;

- sa se achite, in termen de cel mult 30 de zile de la data comunicarii instiintarii de plata, obligatiile fiscale stabilite de alte autoritati a caror administrare a fost transferata ANAF dupa emiterea unei decizii de esalonare la plata, cu exceptia situatiei in care contribuabilul a solicitat esalonarea la plata a acestor sume.

- sa se constituie garantia in conditiile prevazute la art. 9 alin. (16^1), in cel mult 15 zile de la data comunicarii, de catre organul fiscal, a instiintarii cu privire la distribuirea sumelor rezultate din valorificarea bunurilor.

• Pe perioada de valabilitate a esalonarii, decizia de esalonare la plata poate fi modificata la cererea contribuabilului prin includerea in esalonare a urmatoarelor obligatii fiscale cuprinse in certificatul de atestare fiscala emis de organul fiscal competent:

a) cele prevazute la art. 3 alin. (2^2) din OUG nr. 29/2011, respectiv obligatii ce au facut obiectul suspendarii, precum si a obligatiilor fiscale accesorii aferente;

b) cele stabilite prin decizie de impunere, anterior emiterii unei decizii de esalonare la plata, desfiintate in procedura de solutionare a contestatiilor si mentinute prin noul act administrativ emis potrivit art. 216 alin. (3) din Codul de Procedura Fiscala;

c) obligatiile fiscale stabilite de alte autoritati a caror administrare a fost transferata ANAF dupa emiterea deciziei de esalonare la plata.

• Cuantumul si termenele de plata a noilor rate de esalonare se stabilesc prin grafice de esalonare care fac parte integranta din decizia de modificare a deciziei de esalonare la plata. Odata cu depunerea cererii, contribuabilul trebuie sa constituie si garantiile corespunzatoare perioadei de timp ramase din esalonarea la plata acordata.

• Contribuabilul poate renunta la esalonarea la plata pe perioada de valabilitate a acesteia, prin depunerea unei cereri de renuntare la esalonare. In cazul renuntarii la esalonare, contribuabilul trebuie sa achite obligatiile fiscale ramase din esalonare, pana la data la care intervine pierderea valabilitatii esalonarii la plata.

• Contribuabilul poate solicita organului fiscal competent mentinerea unei esalonari a carei valabilitate a fost pierduta din cauza nerespectarii conditiilor prevazute la art. 10 alin. (1) lit. a) - h) si j) din OUG nr. 29/2011, o singura data pe perioada de valabilitate a esalonarii, daca depune o cerere in acest scop inainte de executarea garantiei de catre organul fiscal competent. Cererea se solutioneaza prin emiterea unei decizii de mentinere a valabilitatii esalonarii, cu pastrarea perioadei de esalonare aprobate initial. Pentru mentinerea valabilitatii esalonarii, contribuabilul are obligatia sa achite obligatiile fiscale exigibile la data comunicarii deciziei de mentinere valabilitatii esalonarii, cu exceptia celor care au facut obiectul esalonarii a carei valabilitate a fost pierduta, in termen de 90 de zile de la data comunicarii deciziei.


Prevederi speciale pentru contribuabilii cu risc fiscal mic
In cazul contribuabililor cu risc fiscal mic, organul fiscal competent poate aproba esalonarea la plata a obligatiilor fiscale restante, pe o perioada de cel mult 12 luni, daca sunt indeplinite cumulativ urmatoarele conditii:
- contribuabilul depune o cerere la organul fiscal competent;
- sunt indeplinite conditiile prevazute la art. 4 din OUG nr. 29/2011, cu exceptia celei prevazute la alin. (1) lit. b);
- contribuabilul depune, in cel mult 30 de zile de la data comunicarii certificatului de atestare fiscala, o garantie in valoare de minimum 20% din sumele ce pot face obiectul esalonarii la plata inscrise in certificatul de atestare fiscala emis in conditiile prezentei ordonante de urgenta.

Este considerat cu risc fiscal mic contribuabilul care, la data depunerii cererii, indeplineste, cumulativ, urmatoarele conditii:
- nu are fapte inscrise in cazierul fiscal;
- niciunul dintre administratori si/sau asociati nu a detinut, in ultimii 5 ani anteriori depunerii cererii, calitatea de administrator sau asociat la persoane juridice care au fost lichidate sau la care a fost declansata procedura insolventei si la care au ramas obligatii fiscale neachiate;
- nu se afla in inactivitate temporara inscrisa la registrul comertului sau in registre tinute de instantele judecatoresti competente;
- nu are obligatii fiscale restante mai mari de 6 luni;
- nu a inregistrat pierderi fiscale in fiecare an din ultimii 3 ani fiscali consecutivi.

Cererea se solutioneza de organul fiscal competent in termen de 15 zile lucratoare de la data inregistrarii acesteia. Acest termen se prelungeste cu perioada cuprinsa intre data comunicarii certificatului de atestare fiscala de catre organul fiscal competent si data depunerii garantiei de catre contribuabil.

Contribuabilii care, la data depunerii cereri, nu au obligatii fiscale restante pot solicita esalonarea la plata a obligatiilor fiscale declarate, precum si a obligatiilor fiscale stabilite prin decizie de impunere si pentru care nu s-a implinit scadenta sau termenul de plata prevazut la art. 111 alin. (2) din Codul de Procedura Fiscala, dupa caz.


Alte precizari
Prevederile actului normativ mentionat mai sus se aplica si cererilor de acordare a esalonarilor la plata in curs de solutionare la data intrarii in vigoare a ordonantei de urgenta.

Contribuabilii ale caror cereri de esalonare la plata au fost respinse anterior intrarii in vigoare a Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 12/2013 pot depune o noua cerere de acordare a esalonarii la plata dupa intrarea in vigoare, respectiv dupa 8 martie 2013.

Sursa: www.finantevalcea.ro
inlesniri, plata, instiintare, ANAF





Top accesari azi

Inca 3 zile libere pentru bugetari...[8]

Depunerea declaratiilor online: Noi reguli care se aplica din 18 aprilie 2013...[7]

Deductibilitatea taxei pe valoarea adaugata de pe bonurile fiscale ...[7]

Determinarea plafonului pentru TVA la ncasare...[5]

Modificarea Legii Contabilitatii prin Ordonanta de urgenta nr. 79 din 10 decembrie 2014 partea a II-a...[5]

Noi reglementari privind accizele ...[4]

CASS in cota de 5,5 la suta datorata de persoane fizice pentru anumite categorii de venituri ...[4]

Marti, 25 iunie 2013, termen pentru platile anticipate aferente trimestrului II 2013 ...[4]

Regimul fiscal al microintreprinderilor informatii actualizate la nov. 2014...[4]

Codul Fiscal modificat: Indiferent de cat ati dat pe masina de firma, cheltuielile cu amortizarea maxim admise corespund unei valori a masinii de cel mult 18.00...[4]

Modificarea Legii Contabilitatii prin Ordonanta de urgenta nr. 79 din 10 decembrie 2014 partea I...[4]

Zile grele pentru PFA: Orice PFA ce castiga 144.900 lei (salariul mediu x 5 x 12 luni) plateste 38.108 lei + impozitul pe venit de 16% + CASS de 5,5%...[3]

Reglementari privind aplicarea cotei reduse de TVA de 9% pentru paine si specialitati de panificatie ...[3]

Ministerul Finantelor a publicat lista celor 92 de taxe parafiscale ce vor fi eliminate: taxa de 22 pentru pasaport, taxa de indrumare pentru infiintarea unei f...[3]

Depunerea raportarilor contabile la 30 iunie 2013 ...[3]

FOARTE IMPORTANT! Vineri, 10 ianuarie 2014, termen pentru unele obligatii fiscale...[3]

Este disponibil pentru descarcare noul formular 097 cu termen limita de depunere 25 ianuarie 2014...[3]

Program de asistenta pentru generarea numarului de evidenta a platii ...[3]

ANAF va avea o noua identitate vizuala. Costa peste 1,5 milioane euro...[3]

A fost publicat OMFP 1682/2014 modificare OMFP 2389/2010 (procedura noua valorificare perisabilitati)...[3]